Pozdravljeni!
Prvotno, sem svojo zgodbo objavil na
http://slo-tech.com/forum/t501216/p3383121#p3383121
Zdaj, pa jo objavljam še tu.
Pred tremi meseci, sem zamenjal mobilnega operaterja. Iz mobitela pri katerem sem imel paket itak dzabest sem šel h konkurenci na Tušmobil. Vzel sem paket free 40. Ker sem na to dobil popust, sem se vezal za dve leti. Namesto 40 evrov, sem zaradi tega popusta dobival položnice v višini 30 evrov, kar je bilo zame bolj sprejemljivo. Oglaševali so, da je vse zastonj. Vsi klici kamorkoli v vsa slovenska mobilna, in tudi stacionarna omrežja. Kot slepi osebi, mi telefon veliko pomeni, saj je razen interneta moje edino komunikacijsko sredstvo. Vse lepo in prav, do 13.12.2011, ko sem dobil z njihove strani sms sporočilo, naj omejim porabo. Čez nekaj dni, pa so mi vse odhodne storitve izklučili. Čeprav oni trdijo, da so jih omejili. Na njihov odnos do strank bi mirno lahko trdil, da so omejeni oni! Izključili so mi vse odhodne storitve, tudi klice v njihovo omrežje za katere trdijo, da so neomejeni! (Sklicujejo se na uravnoteženo uporabo storitev kar za njih pomeni kolikor sem klical, toliko me morajo klicati drugi), ter na pravilnik o pravični uporabi storitev, zaradi česar so mi vse odhodne storitve dne 16.12.2011 zaradi kršitve omenjenega pravilnika izključili. Tako, sem čez praznike ostal brez možnosti opravljanja odhodnih storitev. Pritožil sem se po mailu, a odgovora na drugo pritožbo, nisem dobil. Bil sem tudi v poslovalnici v BTC-JU, pa so mi vsi od zaposlenega, do poslovodje obljubljali da mi bodo odgovorili, in se obenem izgovarjali na svoje nadrejene. Še posebej porazen, pa je Tušmobilov klicni center! Nobenega korektnega odnosa nimajo do strank. Tamkajšnji zaposleni se do klicočih strank obnašajo tako, kot da kličejo oni nas zaradi njih! Gre za izredno nesramen, nonšalanten, ponižujoč odnos do stranke. Vsak od tamkajšnjih zaposlenih, se sklicuje na svojega nadrejenega. Pritožil sem se na Apek, in tudi na tržni inšpektorat. Vso stvar, pa sem dal tudi že v javnost na tv. O njej, bodo poročali kmalu v oddaji Posebna ponudba. Izvedel pa sem, da bodo dobili vsaj eno kazen! Zdaj pa še dopis iz moje strani, ter njihov odgovor.
Spoštovani, včeraj, dne 13.12.2011, sem z vaše strani prejel sms sporočilo z naslednjo vsebino: Spoštovani! V tem mesecu ste presegli primerno porabo minut klicev v druga omrežja zato prosimo da v skladu s PPU vašo porabo omejite. Vaš tušmobil.
V zvezi s tem, bi vam rad pojasnil naslednje:
Sem slep od rojstva. To dejstvo, sem vam sporočil kot opombo v pogodbi ob sklenitvi naročniškega razmerja. Na prodajnem mestu sem prosil operaterko, da vam je to informacijo posredovala. Po izobrazbi sem telefonist. Ker sem invalidsko upokojen, imam veliko časa. Telefon, je zame poleg interneta edino komunikacijsko sredstvo, preko katerega se lahko glasovno pogovarjam z ljudmi, in prek katerega sem povezan s svetom. Pisanje sms sporočil, je zame preveč zamudno. Za paket free 40 sem se odločil ravno iz razloga ker sem vedel, da se rad veliko pogovarjam, in ker sem imel v preteklosti precej visoke račune pri prejšnjem mobilnem operaterju, kateri so znali dosegati tudi 70 evrov mesečno. Vaš paket, pa mi je glede na dotedanjo porabo kakršno sem imel pri mobitelu bil zanimiv. Pogovarjam se pretežno z ljudmi, ki so naročniki mobitela, in s katerimi se tudi osebno poznam. Za njih bi klic v vaše omrežje, predstavljal prevelik strošek glede na dejstvo, da imam brezplačne pogovore tudi v druga mobilna omrežja, katera vključujejo tudi omrežje mobitela, v katero sem največkrat klical. Iz tega razloga za njih nebi bilo smotrno, da me kličejo v omrežje, v katero bi bili pogovori za njih bistveno dražji. Ob tem želim povdarit, da se z večina osebami katere kličem tudi osebno poznam, in da tu ne gre za nikakršno zlorabo bodisi v osebni, ali v komercialni namen. Gre zgolj za privatne pogovore med prijatelji in prijateljicami, katere po večini tudi osebno poznam, in za to, da pridejo včasih takšna obdobja, ko se pogovarjamo tudi po cele noči. Številke katere kličem, so po večini ene in iste, kar se lahko tudi sami prepričate. Ravno tako, pa vam lahko dostavim tudi izpiske pogovorov od mobitela iz preteklih mesecev, če želite. Tako se boste lahko tudi sami prepričali, da sem te številke klical tudi že v preteklosti. Iz navedenega, kakor tudi iz vsebine vašega sporočila verjamem, da sem presegel več kot 1500 minut v drugo mobilno omrežje. Zanima me kakšna je tista primerna poraba, katera je še sprejemljiva za vas po poslanem opozorilnem sporočilu z vaše strani? Ob tem bi vas rad prosil za razumevanje, saj mi telefon predstavlja povezavo s svetom, in poleg interneta edino komunikacijo z ljudmi. Prazniki so pred vrati, in res nebi rad bil omejen glede telefonskih pogovorov. Glede na navedeno, vas prosim za nek odgovor z vaše strani, v kolikor je to možno. V pričakovanju vašega odgovora, vas prav lepo pozdravljam, in vam želim prijeten dan.
S spoštovanjem
Nokia 6310
Njihov odgovor:
Spoštovani g. Nokia 6310,
zahvaljujemo se vam za vaše sporočilo, v zvezi s katerim vam podajamo naslednje pojasnilo. Pakete Free smo v Tušmobilu oblikovali po dosedanjih izkušnjah s pričakovanji in dejansko porabo naših uporabnikov, z namenom zagotavljanja uporabniške izkušnje, ki za povprečnega uporabnika pomeni izkušnjo uporabe storitev, ki ni omejena. To smo dosegli z dodelitvijo tako visoke količine storitev, da je povprečni uporabnik v določenem obračunskem obdobju običajno ne doseže oz. ne porabi.
Paketi Free so v Tušmobilovem omrežju namenjeni komuniciranju v povsem neomejenem obsegu, za klice v druga omrežja pa veljajo omejitve v skladu s Pravili primerne uporabe, ki so del pogojev naročniškega paketa. Ta je oblikovana glede na večkratnik povprečne porabe uporabnikov, vključujoč povprečna odstopanja navzgor ali navzdol. V paketu Free 40 je tako meja pri klicih postavljena na 1500 minut mesečno za klice izven omrežja, klici med uporabniki Tušmobila pa niso omejeni.
V vašem primeru je poraba izven omrežja res izjemno visoka, zato menimo, da je povsem korektno in v skladu z objavljenimi Posebnimi pogoji naročniških paketov FREE, da odhodne storitve omejimo, saj jih na naš poziv, ki smo ga posredovali pred omejitvijo, niste omejili sami.
Glede na to, da vaše uporabniške potrebe nikakor niso povprečne ali rahlo nadpovprečne, pač pa ste eden izmed najzahtevnejših uporabnikov, vaše potrebe očitno presegajo izbrani paket Free.
Za morebitna dodatna pojasnila smo vam z veseljem na voljo.
S spoštovanjem,
Rudi Strela
Oddelek Pisnega komuniciranja
Center za pomoč uporabnikom Tušmobil d.o.o.
Izvedel sem, da so razen mene prejšnji mesec odhodne storitve izključili še precej drugih uporabnikov iz enakega razloga, kot mene. Ok eno konstruktivno vprašanje kako bi prišel do ostalih uporabnikov, ki so jih odklopili? Ustanovil bi društvo Odklopljenih, in po nasvetu odvetnika, bi šli v skupinsko tožbo, da bi dobili vsaj neko zadoščenje. Jst sem takoj za to in če ima kdo kakšen pameten predlog, obstaja zs, kjer se lahko pogovorimo podrobnosti.
glede telefona, sem ga polnil enkrat na dan. Pri mobitelu bi plačal lahko 6 evrov za dodatno storitev večerni in vikend pogovori, pri katerih bi imel 3000 minut v mobitelovo, in 1000 minut v stacionarno omrežje. Drugače pa imam poleg nokije 6310, še e 52. Kako uporabljam telefon, bo prikazano v oddaji. Tušmobil ne samo s free, ampak tudi z brezmejnimi paketi zavaja javnost, ker so v njih postavljene meje. Oziroma, so si oni brezmejnost razlagali tako, da jo najprej oglašujejo kot brezmejno. V drobnem tisku, pa jo dejansko omejijo. Ista finta, kot pri free paqketih.
Glede pritožb čez mobilne operaterje sem na Apeku slišal, da se največ pritožujejo čez Tušmobil, naslednji je Mobitel, in daleč za njima še vsi ostali. Tako, da Simobil sploh ni tako salba izbira. Glede na mobitelov paket 2012 je v Simobilovem paketu Preprosto zame več možnosti. 999 minut si za 20 evrov na mesec lahko poljubno rasporediš in kličeš v katerokoli omrežje. Pri mobitelu, pa so zakupljene količine razdelili na pogovore v njihovo omrežje, pogovore v druga omrežja, sms-e in mms-e, ter prenos podatkov, kar pride 503 minute za klice, in 503 mb prenosa podatkov. Tega, pa jaz na mobitelu nebi nikoli iskoristil, saj uporabljam internet samo na računalniku. Najbolj zamalo pa se mi je zdelo, ko mi je operater po imenu Kristijan na klicnem centru rekel, naj si do novega leta kupim drugo predplačniško kartico. Ni mi pa povedal, kdo mi bo povrnil stroške za njo. Kakšen odnos je to? Imam napisano celotno kronologijo dogodkov od trenutka izklopa, do trenutka prehoda k drugemu operaterju.
Zdaj pa še odvetniško mnenje o zadevi mojega dobrega kolega.
Moje stališče v zvezi s predmetno zadevo je naslednje.
1. Splošni pogoji poslovanja so del pogodbe, na katero se nanašajo. Pogodbeno stranko zavezujejo, če so ji bili ob sklenitvi pogodbe znani ali bi ji morali biti znani. Če je Tušmobil splošne pogoje objavil (lahko tudi na spletni strani) in si bil nanje opozorjen, se ne moreš izgovarjati na nevednost. V tem primeru bi Tušmobil najverjetneje dokazoval, da so bili splošni pogoji poslovanja dostopni vsem strankam (so ti morali biti znani), pri čemer bi zelo težko dokazal nasprotno. Mogoče bi bila pri tebi zaradi slepote kljub temu večja možnost za takšno sklicevanje.
2. Pogodbena kazen za predčasno prekinitev pogodbe je v Sloveniji klasičen institut vezave novih strank za daljše obdobje. V primeru, da boš pogodbo prekinil in sklenil pogodbo z drugim operaterjem, ima Tušmobil po sklenjeni pogodbi vso pravico zaračunati pogodbeno kazen v dogovorjeni višini. Prehod med operaterji oziroma razveza pogodbe brez pogodbene kazni pride v poštev samo, če nastopijo spremenjene okoliščine (pravno rebus sic stantibus, 112. člen Obligacijskega zakonika). V tvojem primeru to ni možno, ker se okoliščine obligacijskega posla v ničemer niso spremenile in so enake kot na začetku. Relevantno bi bilo na primer takrat:
- če bi morala stranka naenkrat za dalj časa oditi v tujino,
- če bi operater prenehal obstajati in prenesel obstoječe naročnike na novega operaterja,
- če bi operater zvišal cene storitev ali paketa,
- in v drugih podobnih primerih.
3. Najbolj relevantno pri predmetni zadevi so omenjeni splošni pogoji poslovanja. Določba v teh pogojih, kdaj lahko operater omeji storitve naročniku, so po mojem mnenju definitivno preveč nedoločni in tako v škodo naročnikom. Zakaj? Pri večini operaterjev potencialni naročnik že pred sklenitvijo pogodb o vezavi oziroma naročnini lahko natančno ugotovi, koliko minut klicev v razna omrežja, sporočil SMS in MMS ter prenosa podatkov ima vključene v paket. Pri Tušmobilu glede predmetnih paketov to ni določno razvidno, ampak zgolj določljivo - torej okvirno, pri čemer je odločitev o tem prepruščena "analizi prometa s strani operaterja in porabi povprečnega uporabnika".
4. Dopolnilno pravilo razlage je tudi načelo contra proferentem. Kadar vsebina pogodbe med strankama ni bila dogovorjena posamično, ampak je ena stranka vnaprej pripravila vsebino pogodbe, na primer v obliki obrazca (sklepanje pogodb na podlagi splošnih pogojev poslovanja), druga pa na oblikovanje vsebine ni imela vpliva, se nejasnosti razlagajo v škodo stranke, ki je pripravila vsebino pogodbe (83. člen OZ). To pravilo varuje stranko, ki je v pogodbenem razmerju praviloma v šibkejšem položaju.
5. Rešitev: predlagam, da z mojim mnenjem v svojem imenu seznaniš operaterja, pri čemer lahko omeniš, da si mnenje dobil pri odvetniku. Zahtevaj takojšen vklop storitev še v tem mesecu, za naslednje mesece pa si izbori nekoliko višje število brezplačnih minut, ki pa ne smejo bistveno odstopati od povprečja (na primer od 1500 do 2000 minut), hkrati pa se zaveži, da boš dosledno spoštoval omejitev in ostal pri njih najmanj do konca vezave (psihološka komponenta). Velikokrat se več doseže s prijaznim odnosom kakor z ultimati. Lahko pa si načelen v smislu seznanitve, da boš zadevo predal Tržnemu inšpektoratu RS, če nikakor ne boste mogli doseči dogovora.
"Na Tušmobilovi spletni strani, piše naslednje obvestilo: 09.12.2011Uporabnike Tušmobilovega naročniškega paketa FREE 40, za katerega veljajo Pravila primerne uporabe storitev, kot je to opredeljeno v dokumentu Posebni pogoji naročniških paketov "FREE" obveščamo, da bo z 09. 01. 2012 prišlo do spremembe dela Pravil primerne uporabe storitev.
Spremenjeno besedilo se glasi:
>V izogib dvomu se bo v vsakem primeru za preseganje običajne rabe prenosa podatkov v omrežju Tušmobila v paketu FREE 40 štelo mesečno preseganje 5 GB prenosa podatkov in/ali 1500 minut klicev, ki se zaključujejo izven Tušmobilovega omrežja, v paketu FREE 20 pa 2 GB prenosa podatkov. Po porabi navedenih količin prenosa podatkov se hitrost prenosa zniža na največ 128 kbit/s.
Od objave sporočila o spremembi Pogojev do njihove uveljavitve imajo uporabniki pravico v skladu z določili 3. odst. 85. člena Zakona o elektronskih komunikacijah brez odpovednega roka in brez sankcije odstopiti od naročniške pogodbe, če se s predlaganimi spremembami ne strinjajo. Ta pravica ne posega v siceršnje lastnosti pogodbenega razmerja, ki določajo obveznost plačila sorazmernega zneska ugodnosti ob odpovedi pogodbe pred potekom minimalnega obdobja.
Tu je zame sporno že to, ker tu ni jasno opredeljeno ali je to mišljen omenjeni sorazmerni del pred prenehanjem obdobja vezave za čas do trenutka prekinitve naročniškega razmerja od dne, ko je le to bilo sklenjeno za določeni paket (za nazaj), ali to velja do konca obdobja vezave."
Če je temu res tako, potem je očitno, da je moje včerajšnje stališče pravilno, čeprav o teh spremembah sploh še nisem vedel. Splošni pogoji poslovanja v predmetni zadevi so torej z veliko verjetnostjo premalo določeni in s tem povzročajo nejasnosti v škodo naročnikov. Ne morem si namreč drugače razlagati omenjene spremembe splošnih pogojev poslovanja.
V tem primeru po mojem mnenju naročnik nima možnosti odstopiti od naročniške pogodbe brez odpovednega roka in sankcije samo na podlagi 85. člena Zakona o elektronskih komunikacijah, ampak v tvojem konkretnem primeru tudi po 112. členu Obligacijskega zakonika, saj tebi za razliko od povprečnega uporabnika telefonskih storitev zaradi tvoje invalidnosti predstavlja komunikacija preko telefona esencialno pomembno okoliščino pri varovanju tvojega življenja, zdravja in premoženja. V primeru, da res ne bi sklenil takšne naročniške pogodbe, če bi že takrat vedel za omejitev klicev na 1500 min in ostale omejitve, pri čemer te tudi z nedoločenimi (čeprav določljivimi) omejitvami niso seznanili in jih zaradi tvoje slepote ob sklepanju tudi nisi mogel ugotoviti, poleg tega pa ti tudi po tvojem poizvedovanju niso natančno razložili omejitev, hkrati pa ti niso pripravljeni zaradi tvojih osebnih okoliščin vsaj nekoliko zvišati določen limit porabe, so (spet po mojem mnenju) izpolnjene vse predpostavke za razvezo pogodbe zaradi spremenjenih okoliščin. Gre za podoben primer kot v vseh tistih primerih, ko operaterji zvišajo ceno klicev ali postavijo drugačne pogoje uporabe naročniških storitev v škodo operaterja. Dejstvo, da je Tušmobil po nedoločenih izrazih, v katerih ni določena zgornja meja uporabe naročniških storitev, spremenil splošne pogoje tako, da bo omejil porabo na limitirane količine, seveda ne more biti v korist naročniku. Moraš pa se zavedati, da boš v primeru odstopa od pogod be zavezan k vrnitvi novega telefona, če si ga kupil po subvencionirani ceni, in verjetno tudi k plačilu določenega zneska zaradi uporabe telefona in morebitne obrabe telefona.
Mogoče bi bilo dobro, da počakaš še kakšen dan. Glede na moje izkušnje z operaterji je navadno potrebno počakati nekaj dni, da se z zadevo seznanijo in nanjo odgovorijo pristojne osebe v njihovih pristojnih oddelkih. Kot sem že napisal, se velikokrat več doseže s prijaznostjo (in potrpežljivostjo) kakor z ultimati.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagal. Upam, da boš zadevo uspešno uredil.
Lp
Ker se z lepo besedo ni nič doseglo, sem se bil prisiljen obrniti na medije, in tudi na inšpektorate! Kakšno pa je vaše mnennje? Kakšne izkušnje imate vi s Tušmobilom?
Lep pozdrav vsem!
Slep_uporabnik